Sorosozás:
Több mint 12 milliárd forintba került tavaly


12,3 milliárd, mire is?

Nettó 12,3 milliárd forintot költött a kormány a különböző Soros-ellenes kampányokra 2017-ben, vagyis az első és második nemzeti konzultáció reklámozására és “eredménykommunikációjára” – ismerteti az Átlátszó összesítését a 168 óra. A Miniszterelnöki Kabinetiroda 114 ezer forintot kért az adatokért a tényfeltáró portáltól.

Mészáros kapta a legtöbbet a pénzünkből

Az áprilistól november végéig tartó, csak nyáron szüneteltetett propagandakampányok legnagyobb haszonélvezője természetesen Mészáros Lőrinc médiabirodalma lett: a tulajdonában lévő Mediaworks nyomtatott és online lapjaiban, valamint az Echo TV-ben összesen 3,89 milliárd forint értékben jelentek meg sorosozós hirdetések.

A második helyen Habony Árpád hitelezője, Tombor András végzett 1,56 milliárd forinttal. Ekkora értékben tett közzé sorosos tartalmakat a televíziók felületeit értékesítő Atmedia, és az annak tulajdonában lévő, rádiók reklámidejét árusító MSC Kft., továbbá a hasonló profilú Radio Sales House, valamint a Mandiner.

A harmadik legnagyobb összeget, nettó 1,32 milliárd forintot a közterületi hirdetésekkel (óriásplakátok, citylightok) foglalkozó Odex kapta a tavalyi sorosozós kampányokból. A cég a TV2-nek beszállító IKO-birodalom tagja, melynek tulajdonosa Rákosi Tamás.

Andy most “csak” a negyedik…

Andy Vajna filmügyi kormánybiztos médiavállalatai, a TV2, a Lapcom és a Rádió Plus Kft. összesen 1 milliárd forintot kapott tavaly a sorosozós hirdetésekért. Az ötödik Orbán Viktor tanácsadója, Habony Árpád lett: a tulajdonában lévő, a Lokált és a 888-at kiadó MMG 468 millió forint értékben vett részt 2017-ben a sorosozós kormánykampányokban.

A NER-közeli tévék, újságok és rádiók igazán hálásak lehetnek a szinte egész 2017-ben futó Soros-ellenes propagandáért, amelyből jelentős összeg vándorolt hozzájuk. A Top10-es listán a Mediaworks után megtalálható a Ripost, a Matolcsy György fiának tulajdonában lévő New Wave Media (Origo), és a Garancsi István kezében lévő Esma is, amely az elefántfüleknek nevezett hirdetéseket teszi ki a villanyoszlopokra országszerte.

A kormányzati intézkedésekkel kapcsolatban mindig nagyon jól értesült Magyar Idők, Széles Gábor Magyar Hírlapja, Schmidt Mária Figyelője, Bencsik András Demokratája, valamint a Huth Gergely és Stefka István nevével fémjelzett Pesti Srácok is szerepel az első húsz médiapartner között – írja a 168 óra.

Forrás: 168ora.hu, nyugat.hu
Megosztom, elküldöm: