Metróbaleset:
NEM! Alstom metró ütközött a 2-es vonalán


Két karbantartó szerelvény ütközött éjjel a Blaha Lujza térnél

Szerdán üzemkezdettől 9:55-ig nem járt az M2 metró Örs vezér tere és a Deák Ferenc tér között. Az üzemszünet oka egy, az éjszakai karbantartás során történt ütközés, illetve az azzal kapcsolatos hatósági vizsgálat és műszaki mentés volt.


A kép illusztráció. Forrás: IHO Magazin

Információink szerint:

Az éjszakai szokásos karbantartás során egy dízelmozdony és a maga előtt tolt négy szerviz kocsi (pőrekocsi) haladt a menetrend szerinti ellentétes irányban. Az Örs vezér teréről a Blaha Lujza térig kellett volna haladniuk, de ott, eddig még tisztázatlan okok miatt, nem álltak meg.

Az alagútban így, viszonylag nagy sebességgel, beleütköztek a Blaha Lujza tér és az Astoria között álló karbantartó vonatba, mely egy személyvagonból és egy tehervágány-gépkocsiból állt össze.

A baleset során a két szerelvény olyan erővel csapódott egymásnak, hogy teljesen összeroncsolódtak és a szerelvények kocsijai kisiklottak. Az alagútban dolgozók viszont időben észlelték a közeledő szerelvényt, így ki tudtak ugrani. Komoly személyi sérülés nem történt, a rendőrségi közleményben egy fő könnyebb sérülése szerepel.

A hatósági vizsgálat és a műszaki mentés miatt nem üzemelt a metró reggel

A műszaki mentés a reggeli csúcsra megtörténhetett volna, de meg kellet várni a hatósági és a rendőrségi vizsgálatot. A baleset miatt a rendőrség nagy erőkkel vonult ki a helyszínre és kezdte meg a körülmények vizsgálatát.

A két balesetes szerelvényt lángvágóval kellett szétválasztani és a roncsokat a pályáról el kellett távolítani. Ezt a metró szakemberei délelőtt tudták elvégezni.

A metró normál üzeméhez szükséges műszaki berendezésekben nem esett kár

Sem a pályatestben, sem pedig az Alstom szerelvények üzemszerű működéséhez szükséges rendszerekben nem esett kár. A forgalom a vizsgálat és a pálya megtisztítása után gond nélkül elindult.

Emberi mulasztás történhetett

A rendőrség jelenleg is vizsgálja a baleset körülményeit, melyet MTI közleményben is megerősített. A vizsgálathoz csatlakozott NFM Közlekedésbiztonsági Szervezete is.

Az eddigi információk szerint a balesetet okozó dízelmozdony vezetője és egy fős személyzete (tolatásvezető?) elismerte a hibát. Ellenük a vasúti közlekedés veszélyeztetése miatt büntetőeljárás indulhat. A rendőrségi tájékoztatás szerint két főt előállítottak.

A hírek szerint az éjszakás műszakot még 12:00 körül sem engedték haza, folynak a kihallgatások.

Mi ez az éjszakai dízel vonat?

A metró alagutakban a különböző karbantartási és ellenőrzési munkákat értelem szerűen éjszaka végzik. Ilyenkor az elektromos hálózat ki van kapcsolva, hiszen a harmadik sínben folyó áram veszélyessé tenné ezt a munkát.

A különféle karbantartási anyagok, szerszámok és berendezések mozgatására ilyenkor egy kimondottan erre a célra rendszeresített dízel meghajtású kis mozdonyt és szervizvagonokat alkalmaznak.

A kép illusztráció. Forrás: szeretlekmagyarorszag.hu

A metró karbantartást jól ismerő forrásunk szerint normális, ha ez a karbantartó szerelvény a menetiránnyal szemben közlekedik. Erre kidolgozott rendszer van és megfelelő szabályok betartásával része a napi rutinnak.

Forrás: MTI, VEKE, Index, borítókép: BKK
Megosztom, elküldöm: